stelling
Stelling

Nathalie over telefoons in restaurants

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Nathalie Strijker
Nathalie
Strijker

In de stelling vertelt een redactielid van Kidsweek zijn of haar persoonlijke mening over een nieuwsonderwerp. Ben jij het eens of oneens en waarom?

Ken je dat? Ben je ‘gezellig’ uit eten met je familie, zit iedereen op z’n smartphone. Irritant! Zelf zou ik dat natuurlijk nóóit doen. Mijn telefoon blijft in mijn tas. Hoewel… even een foto van het lekkere eten op Instagram zetten mag wel toch? Of een vriendin appen dat het gezellig is. En als ik dan toch bezig ben: even op Facebook kijken is ook wel verleidelijk. Goed, ik geef het toe. Ik maak me zelf ook schuldig aan dat ongezellige gedoe waar ik bij anderen een hekel aan heb. Eigenlijk ben ik gewoon hartstikke verslaafd aan mijn telefoon.

Maar in een restaurant in het Zuid-Franse dorp Saint-Guilhem-le-Désert zou ik wel moeten afkicken. Daar zijn smartphones verboden. ‘In theaters en bioscopen zetten mensen ook hun telefoons ook uit, dus waarom niet in restaurants?’, zegt de eigenaar. 

Rode kaart

Als een gast in zijn restaurant z’n telefoon toch tevoorschijn haalt, blaast één van de medewerkers op een fluitje. Als de telefoon dan nog niet uitgaat, wordt er een gele kaart uitgedeeld. Wie daarna nog steeds zijn telefoon niet met rust kan laten, krijgt een rode kaart. En dat betekent: jas aan en vertrekken. De regels werken volgens de eigenaar prima. Na een paar weken wennen, worden er nu bijna geen rode kaarten meer uitgedeeld.

Streng maar gezellig

Wat mij betreft mogen alle restaurants zulke strenge regels invoeren. Veel mensen vinden het, net als ik, best lastig om hun telefoon een paar uur niet aan te raken. Een verbod zorgt ervoor dat je dat dan toch doet. En dat is uiteindelijk wel zo gezellig. 

Stelling: Voor elk restaurant een telefoonverbod!

Anna

Anna (10) oneens ‘Verbieden is veel te streng. Wat nou als je alleen uit eten bent? Dan heeft toch niemand er last van? Of als je op een heel belangrijk telefoontje zit te wachten? Misschien kunnen restaurants wel twee ruimtes maken: één voor mensen met telefoon en één voor mensen zonder.’

 

Anne

Anne (12) eens ‘In een restaurant is het veel gezelliger om met elkaar te praten dan om op je telefoon te zitten. Ik vind het dus wel een goede afspraak. Al is het wel een klein beetje klantonvriendelijk om mensen echt weg te sturen als ze hun mobiel pakken.’

 

 

 

 

Reacties

Nergens voor nodig! ECHT NIET!!!!!!!!!!!!!!! Vraagtzichaf Duimomlaag Rentweg Vraagtzichaf Duimomlaag Rentweg Vraagtzichaf Duimomlaag Rentweg Ze zouden zich toch echt wel Oeps moeten voelen!!!!!!!

JA INDERDAAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blij elk restaurant moet dat hebben
anders moet je vele money money money betalen

Wat vind jij? Laat je reactie achter

Hallo!

Let op:

Je reactie wordt door de redactie eerst gelezen. Reacties met onbehoorlijke taal of waarin e-mailadressen, telefoonnummers en adressen staan worden verwijderd.

Comment

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Textual smiley will be replaced with graphical ones.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plaats een scoop

vraagtzichaf blij duimomlaag juichen duimomhoog rentweg oeps
DEEL DIT ARTIKEL Facebook