Loden Leeuw

Snoepreclame 'irritantste reclame van het jaar'

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Marinde Hurenkamp
Marinde
Hurenkamp

Volwassenen die tijdens een vergadering kinderstemmen opzetten en grappig proberen te doen met snoep. Dit spotje is gisteren door kijkers uitgeroepen tot de irritantste reclame van het jaar.

De reclame is gemaakt door snoepmerk Haribo. Je ziet volwassenen met snoepkersen spelen en als wolven huilen naar een snoepmaan. Terwijl ze met kleine kinderstemmetjes praten. Irritant vinden veel mensen.

Loden Leeuw

51 procent van de mensen die meestemden bij de 'irritantste reclame van het jaar'-verkiezing vonden deze reclame zelfs de aller-aller-vervelendste. Het snoepspotje kreeg daarom gisteren de Loden Leeuw.

Gouden Loekie

De Loden Leeuw wordt sinds 2002 uitgereikt in het AVROTROS-programma Radar. Het is de tegenhanger van de Gouden Loekie, de beste reclame van het jaar.

Anderen lazen ook: Greenpeace geeft 'mispaksel-prijs' aan Jumbo.

Altijd op de hoogte blijven van nieuwtjes die voor kinderen interessant zijn? Volg ons via Facebook, Instagram of WhatsApp of neem een proefabonnement op de krant!

DEEL DIT ARTIKEL Facebook

Wat vind jij? Laat je reactie achter

Hallo!

Let op:

Je reactie wordt door de redactie eerst gelezen. Reacties met onbehoorlijke taal of waarin e-mailadressen, telefoonnummers en adressen staan worden verwijderd.

Comment

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Textual smiley will be replaced with graphical ones.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plaats een scoop

vraagtzichaf blij duimomlaag juichen duimomhoog rentweg oeps