Beeld NS

Conducteur krijgt elektrische fluit

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Nathalie Strijker
Nathalie
Strijker

Fffffffffffffft! Vertrekken maar! Een conducteur kan niet zonder twee dingen: een apparaat om kaartjes te controleren en een fluitje. Dat laatste is alleen niet coronaproof. Daarom krijgen conducteurs nu een elektronisch fluitje.

De gewone fluitjes gaan voorlopig de kast in omdat het voor conducteurs lastig fluiten is met een mondkapje op. En die zijn ook voor treinpersoneel verplicht. Volgens de NS klinkt het elektronische fluitje ‘net echt’ en merken reizigers er weinig van.

Getest

In het buitenland worden al elektronische fluitjes gebruikt en de NS is daarmee gaan testen. Op de nieuwe fluitjes hoeft de conducteur niet te blazen, er zit gewoon een knopje op waar hij op moet drukken. Eigenlijk hadden de fluitjes er in juni al moeten zijn, maar nu zijn ze - met een beetje vertraging - toch binnen. Deze week worden onder de ruim drieduizend hoofdconducteurs van NS verspreid. 

 

 

 

Anderen lazen ook: Deze spullen lieten mensen in de trein achter.

Altijd op de hoogte blijven van nieuwtjes die voor kinderen interessant zijn? Volg ons via Facebook, Instagram of WhatsApp of neem een proefabonnement op de krant!

DEEL DIT ARTIKEL Facebook

Wat vind jij? Laat je reactie achter

Hallo!

Let op:

Je reactie wordt door de redactie eerst gelezen. Reacties met onbehoorlijke taal of waarin e-mailadressen, telefoonnummers en adressen staan worden verwijderd.

Comment

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Textual smiley will be replaced with graphical ones.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plaats een scoop

vraagtzichaf blij duimomlaag juichen duimomhoog rentweg oeps