
Rabobank wint Liegebeest-verkiezing
Een recordaantal stemmen dit jaar voor De Liegebeestverkiezing: 25.000 keer werd er gestemd. De helft van de stemmen ging naar de Rabobank.
In de tv-reclame, met de slogan Growing a better world together, gaat het meer duurzaamheid in de voedingssector. 'In werkelijkheid investeert men in plofkippen, megastallen en fastfoodketens', zegt Wakker Dier.
6,8 miljard euro
Volgens Wakker Dier stak de bank tussen 2012 en 2017 zo'n 6,8 miljard euro in 'vleesgiganten' zoals KFC en McDonald's. Ook financierde de bank in Oekraïense plofkippenproducent MHP, die jaarlijks 332 miljoen kippen verwerkt.
Melkkoeien
De tweede plaats in deze wedstrijd was voor Campina. Diervoedingfabrikant ECOstyle werd derde. Dat er dit jaar 25.000 stemmen werden uitgebracht komt volgens Wakker Dier door 'de leugenachtige reclameslogan' van de Rabobank.
Anderen lazen ook: Dit zijn de kandidaten voor de Liegebeest-verkiezing 2018.
Altijd op de hoogte blijven van nieuwtjes die voor kinderen interessant zijn? Volg ons via Facebook , Instagram of WhatsApp of neem een proefabonnement op de krant!
Wat vind jij? Laat je reactie achter
Let op:
Plaats een scoop