
Van mij zijn staat één op Spotify
Vrijdag kwam Van mij zijn uit, de nieuwe single van KATNUF. Het nummer stond al snel op twee in de Nederlandse top 50 op Spotify. En dan, preciés als hij met Kidsweek belt, hoort hij dat hij nummer 1 is geworden.
Eigenlijk was Van mij zijn al een hit, voordat het nummer uitkwam. Op TikTok promootte KATNUF al stukjes van het lied. Die werden meer dan zestig miljoen keer bekeken. De grote platenmaatschappij Sony Music wilde graag met hem samenwerken.
KATNUF zit op hun kantoor als Kidsweek belt. ‘Ik maak al vijf jaar muziek’, vertelt hij. ‘Toen ontdekte ik TikTok. Ik merkte dat het goed werkte om mijn nummers daarop te promoten.’
Veel jonge fans
Ook merkte hij dat veel kinderen naar hem luisteren. ‘Dan ga je toch nadenken over hoe je gezien wilt worden. Ik zou nooit zingen over dingen die niet mogen. Of vieze dingen over vrouwen zeggen. Ik wil niet dat kinderen dat meezingen, of dat ze niet naar mij mogen luisteren van hun ouders.’
Van mij zijn op twee
Met zijn tweede plaats in de Top 50 van Nederland op Spotify is hij ontzettend blij. ‘Ik kan het gewoon niet geloven. Ik had dit vier maanden geleden echt nooit durven dromen.’
Getoeter bij Sony Music
Dan klinkt er een harde toeter en gegil uit het kantoor van Sony Music. Na een tijdje zegt KATNUF. ‘Sorry, daar ben ik weer. We horen net dat ik nummer 1 ben geworden!’
Van twee naar één
Hoe dat voelt? ‘Ik kan het niet geloven. Dit soort moeilijke vragen moet je me niet stellen', lacht hij. Wat gaat hij straks als eerst doen? 'Ik ga mijn vrienden bellen. En hopelijk kan ik ze morgen een dikke knuffel geven. Ook ga ik iedereen online bedanken. Wow!’
Anderen lazen ook: Antoon: 'Ik doe ook maar wat'.
Altijd op de hoogte blijven van nieuwtjes die voor kinderen interessant zijn? Volg ons via Facebook, Instagram, de wekelijkse nieuwsbrief of neem een proefabonnement op de krant!