Vragen scoop

Veelgestelde vragen

DEEL DIT ARTIKEL Facebook
Lees hier de antwoorden op veelgestelde vragen.

Vragen over Kidsweek

Overname DPG
Per 1 december 2022 zijn Kidsweek en Samsam onderdeel van DPG Media. Hiermee komen we in hetzelfde bedrijf terecht waar o.a. ook de Volkskrant, het AD, Donald Duck, ZoZitDat en Tina worden uitgegeven. Dit biedt kansen voor Kidsweek en Samsam om samen te werken met deze titels en te zorgen dat we nog meer mooie en journalistieke verhalen kunnen maken voor kinderen. Voor de abonnees heeft dit weinig consequenties. Kidsweek blijft elke donderdag verschijnen zoals je van ons gewend bent, wij blijven het nieuws brengen en duiden zoals wij dat nu ook doen en mogelijke nieuwsbrieven die je van ons ontvangt, blijf je ook ontvangen zoals je van ons gewend bent. Hier staat ons nieuwe privacystatement. Ook gelden vanaf nu de abonnementsvoorwaarden van DPG Media en als je een account op kidsweek.nl hebt gelden de nieuwe gebruikersvoorwaarden.

Waar kan ik een klacht over de bezorging melden?
Kidsweek wordt wekelijks op donderdagochtend voor 08.00 bezorgd. Heb je geen krant ontvangen? Stuur dan een mailtje naar lezersservice@kidsweek.nl

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
U kunt uw adreswijziging hier doorgeven.

Waar vind ik mijn abonneenummer?
Je vindt je abonneenummer in de welkomstbrief/factuur bij het afsluiten van een abonnement.

Hoe is de Lezersservice bereikbaar?
Voor vragen over bijvoorbeeld je abonnement of adreswijzigingen kun je mailen naar de lezersservice@kidsweek.nl

Hoe kan ik een bezorgklacht doorgeven?
Heb je een klacht over de bezorging? Geef dan hier je klacht door en vraag een nazending aan. 

Waar vind ik de abonnementsvoorwaarden?
Je vindt de abonnementsvoorwaarden hier

Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen?
Wil je een wijziging aanbrengen in je abonnement? Neem dan contact op met de Lezersservice, bereikbaar van maandag t/m donderdag tussen 9.00 en 13.00 uur op 020-2251224.

Hoe kan ik een abonnement cadeau doen?
Iemand verrassen met een abonnement op Kidsweek? Dat kan natuurlijk. Ga naar www.kidsweek.nl/cadeau-abonnement om een cadeauabonnement op Kidsweek af te sluiten.
Of bel met de Lezersservice, bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 13.00 uur op 020-2251224.

Welke soorten abonnementen zijn er?
Kidsweek kent verschillende soorten abonnementen:
- Kennismakingsabonnementen: deze lopen aan het einde van de kennismakingsperiode automatisch af.
- Vast abonnementen met halfjaar of jaarbetaling: dit zijn doorlopende abonnementen die dienen te worden opgezegd. Zie voor de voorwaarden de abonnementsvoorwaarden.
- Cadeauabonnementen: dit zijn altijd abonnementen die automatisch aflopen.
- Buitenland abonnementen: woon je niet in Nederland maar wil je wel graag een van de kranten ontvangen? Dat kan!
- Kidsweek in de Klas: bij Kidsweek is ook een actuele methode voor Begrijpend Lezen voor het basisonderwijs. Kijk voor meer informatie op www.kidsweekindeklas.nl.

Kijk voor meer informatie over de tarieven en het afsluiten van een abonnement op www.kidsweek.nl/abonnement.

Wat zijn de voorwaarden voor opzegging van mijn abonnement?
De abonnementsovereenkomst wordt na afloop van de overeengekomen leveringsperiode stilzwijgend verlengd tenzij de abonnee uiterlijk één maand voor het einde van de betaalperiode bij de uitgever heeft aangegeven dat hij geen voortzetting meer wenst. Na een stilzwijgende verlenging geldt een opzegtermijn van 1 maand. Zie ook de abonnementsvoorwaarden.

Het doorgeven van een opzegging kan via onze Lezerservice op het telefoonnummer: 020-2251224 (ma t/m do 09.00u tot 13.00u) of via lezersservice@kidsweek.nl (op dit moment zijn we wegens omstandigheden telefonisch slechter bereikbaar dan u van ons gewend bent.

Kan ik eenmalig een pakket Kidsweek kranten aanvragen?
Dat kan!
Voor slechts € 25,- ontvangt u 50 kranten.

Had u toch liever meer kranten gewild? Geen probleem, u kunt zelf aangeven (in een veelvoud van 50) hoeveel kranten u nodig heeft.
Stuur een mail naar lezersservice@kidsweek.nl met uw verzoek. 

Wat doe ik met mijn krant tijdens mijn vakantie?
Kidsweek kent geen vakantieservice. Het is dus niet mogelijk de bezorging van de krant voor een bepaalde tijd stop te zetten. 

Waar kan ik een kijkje nemen in de krant?
Nieuwsgierig naar de krant? Je kunt online alvast een kijkje nemen. Ga naar www.kidsweek.nl/bladeren en blader daar rustig door de krant.

Vragen over de Kidsweek Shop

​Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
We streven ernaar de producten binnen 2-3 dagen te leveren. We zijn hierin afhankelijk van PostNL, dus in drukke periode kan dit oplopen tot een week. 

Wat zijn de verzendkosten? 
De verzendkosten verschillen per bestelling en worden weergegeven in je winkelmandje voordat je een bestelling plaatst. 

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling? 
Ja, na bestelling krijg je uiterlijk binnen 24 uur een bevestiging en de factuur via de mail toegestuurd. Deze mail kan in de spam terechtkomen. 

Kan ik producten bestellen als ik geen abonnee ben? 
Ja, dat kan. Je hoeft geen abonnee te zijn om producten in de Kidsweek-shop te kopen. 

Kan ik een ander afleveradres kiezen? 
Ja. Vul dan bij stap 1 de gegevens van de ontvanger in. En vink bij stap 2 aan dat het adres van de betaler anders is. 

Kan ik een product als cadeau naar iemand anders sturen? 
Dat kan zeker. Vul bij stap 1 de gegevens van de ontvanger van het cadeau in. Vink bij stap 2 aan dat het adres van de betaler anders is. We hebben helaas geen cadeauverpakkingen. 

Kan ik ook zelf een afleverdatum kiezen? 
Dit kan helaas niet. De pakketten worden door PostNL verstuurd en wij hebben helaas geen invloed op de afleverdatum. 

Ik ben niet tevreden met mijn bestelling, kan ik deze retourneren? 
Ja, producten kunnen binnen twee weken na aankoop geretourneerd worden. Download hier het retourformulier en volg de instructies. 

Krijg ik mijn geld terug als ik een product terugstuur? 
Als je de aankoop binnen twee weken terugstuurt, krijg je je geld (inclusief de initiële verzendkosten terug). 

Wat zijn de kosten voor het terugsturen van een product? 
De kosten voor het terugsturen worden niet vergoed door Kidsweek. Deze verzendkosten zijn afhankelijk van het de grootte en zwaarte van het bestelde product.  

Waar kan ik een retourformulier vinden?  
Klik op deze link om het retourformulier te downloaden. 

Wat zijn de betaalmogelijkheden? 
In de Kidsweek-shop kun je alleen met iDeal betalen. Wil je een zakelijke bestelling plaatsen (bijvoorbeeld voor een school of BSO) en met factuur betalen, dan kun je daarvoor contact opnemen met onze klantenservice

​Vragen over Kidsweek in de Klas

Wat is Kidsweek in de Klas?
Kidsweek in de klas combineert de krant met wekelijks actueel lesmateriaal voor Begrijpend Lezen, Wereld & Taal en een combinatie van deze twee: Compleet. Inmiddels werken 1.400 basisscholen met veel enthousiasme met Kidsweek in de Klas. Ga voor uitgebreide informatie en/of een abonnement naar www.kidsweekindeklas.nl.

DEEL DIT ARTIKEL Facebook